skip to Main Content

Versterk je immuunsysteem

Versterk Je Immuunsysteem
Immuunsysteem versterken
Inmiddels hoop ik dat de meesten onder ons begrijpen hoe belangrijk het is je lichaam goed te onderhouden. Alleen dan versterk je je immuunsysteem en ben je minder vatbaar voor virussen, of wordt je niet-, of minder ernstig ziek. Uitzonderingen natuurlijk nagelaten.
Een gezond immuunsysteem- of afweersysteem gaat bacteriën, virussen, schimmels, parasieten en andere schadelijke micro-organismen te lijf. Een verzwakt immuunsysteem kan niet meer voldoende efficiënt ziekteverwekkers bestrijden. Hierdoor kunnen eerder ziektes ontstaan of andere ongemakken. Een ander probleem is dat een verzwakt immuunsysteem zich soms tegen het eigen lichaam kan keren. Dit wordt auto-immuunziekte genoemd. Voorbeelden hiervan zijn; reuma, diabetes (type I) en psoriasis.CORONA vaccinatie
Vaccineren heeft niets met een natuurlijk immuunsysteem en/of gezondheid te maken.
Een vaccin is een middel dat een immuunrespons opwekt zonder dat daarbij ziekteverschijnselen ontstaan. Een goed werkend vaccin zal de immuunrespons tegen een virus zo nauwkeurig mogelijk nabootsen, waarbij  het immuunsysteem wordt gestimuleerd. Daarna is de gevaccineerde, als het goed is,  beschermd tegen de betreffende ziekteverwekker.
De een is super blij als de prik er eindelijk inzit en viert dat! De ander wacht wantrouwend af of ziet het helemaal niet zitten.  Hierover mag iedereen zijn eigen mening hebben. Belangrijk is dat we respectvol met elkaar omgaan en samen zorgen voor een gezonde wereld.
Gebruik je gezonde verstand. 
Het idee dat na vaccinatie opeens alles weer kan is gevaarlijk. Het is nog niet bekend of iemand die tegen corona gevaccineerd is het virus toch kan verspreiden. Het blijft oppassen, of je nu wel of niet geënt bent.

Leef gezond.

Er zijn een aantal essentiële stappen nodig om je immuunsysteem goed te laten functioneren zoals gezonde voeding, voldoende beweging, stress vermijden en een goede nachtrust.

Ondersteun je immuunsysteem met pure voeding die bestaat uit grote hoeveelheden groenten en fruit. Zorg voor voldoende inname van de essentiële vitaminen en mineralen. Drink voldoende water en beweeg dagelijks  in de buitenlucht.

Voedingsadviezen: 

  • Circa. 600-800 gram verse groenten
  • 2 tot 3 stuks fruit per dag (zoet fruit met mate)Corona Virus
  • Volkoren rijst en graansoorten
  • Rood vlees met mate, maximaal 1 keer per week
  • Eet vaker vegetarisch
  • Volle zuivelproducten met mate
  • Circa 25 gram (een handje) noten en zaden per dag voor de gezond, onverzadigde vetzuren
  • Geraffineerde suikers vermijden. Zoetstoffen met mate
  • Frisdranken en geraffineerde vruchtsappen vermijden
  • Alcohol het liefst vermijden
  • Orthomoleculaire supplementen die rijk zijn aan antioxidanten

 

Vitamine D3 75mcg

Levert een bijdrage aan immuunsysteem

Voorbeelden van supplementen zijn:

 

Multi Dag & Nacht 2 x 90 Vitakruid

Ondersteuning met de juiste voedingsstoffen

Vitamine C

Krachtig anti viraal middel. Bevat koper, zink en mangaan

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Curcuma C3-2X

Remt ontstekingen en versterkt het immuunsysteem

Mineralen Complex Vitakruid

Aanvulling benodigde mineralen

 

Symflora Basis

Versterkt de darmflora.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Deze blog is om nogmaals duidelijk te maken hoe belangrijk het is om er een gezonde levensstijl op na te houden.

Blijf  staan voor je eigen principes en eigen waarheid. Vergeet niet: Het is jouw lichaam, dus jouw keuze!

Zorg vooral goed voor je immuunsysteem  en neem sowieso dagelijks voldoende Vitamine D3 en Vitamine C.

 

 

Back To Top